Skip to main content

Bagaimana nak tambah pendapatan bulanan.

Assalamualaikum uols.

Hari ni Leeza nak cerita2 tentang bagaimana kiter nak tambah pendapatan bulanan. Mungkin ramai kat luar sana mempunyai masalah yang sama dengan Leeza. Leeza walaupun kerja kerajaan tapi tanggungan Leeza sangat besar.Kenapa...? Kalau ada yang masih belum kenal Leeza, Leeza ni mempunyai 8 cahaya mata anugerah Allah. Jadi kalau tinggal di bandar ni cabaran bab perbelanjaan ni memang biasa kan.

Jadi... apa yang Leeza buat? Leeza buat Mary Kay ni la. Senang ke buat Mary Kay ni? Untung ke? kan... Kalau kiter have to buat kiter akan buat walaupun susah betul tak? Semua perempuan suka cantik so sebenarnya tidaklah susah sangat buat Mary Kay ni cuma kena follow cara yang Mary Kay dah bagi dan rajin berusaha.

So Leeza ni sebenarnya bukanlah jenis yang pandai sangat bercakap bab2 marketing ni, ditambah pulak ada big 'M' yang selalu menghalang kejayaan tu. hahahahaha. Leeza sendang berusaha... berusaha melawan alasan2 yang dicipta oleh diri sendiri. Berusaha mengubah diri. Meniaga ni tak boleh malu... tak boleh malas.

Apa yang bestnya bisness Mary Kay ni kiter boleh collect untung dari jualan runcit. Jadi kalau kiter belum bersedia untuk develop team/pasukan jadi fokuslah kepada jualan. Dalam Mary Kay tak de konsep macam MLM lain... kena beli beberapa banyak untuk dapatkan pangkat la dapatkan komisyen la... last kiter yang kerugian kan.

So far setiap bulan untung runcit Leeza tak la banyak dalam RM200-RM500 je...sikit ke? Sikit la sebab setakat itu je usaha Leeza. Sebab Leeza buat sharing dengan kawan2 je... tak buat skincare kelas...tak buat make up kelas... jadi berbaloi la kan. Siapa nak bagi uols RM200? betul tak.

Oklah esok kiter dah sambut Ramdhan kan. Selamat menjalankan ibadat berpuasa ye. Apa azam uols Ramadhan ni? Perlu ada azam ke kan... Leeza ada... Leeza nak tingkatkan amalan dan nak perbaiki perangai/tingkah laku Leeza. Semoga Ramadhan ini dapat menjadikan Leeza hamba Allah yang lebih baik. Ameen.

Bye.

Leeza | 0136020837

Comments

Popular posts from this blog

UPDATE....Promosi...Siapa nak sample percuma....

UOL bulan ni adalah bulan kelahiran Leeza...jgk bulan kelahiran anak sulong Leeza (Adli) dan jgk ulangtahun perkahwinan Leeza yg ke -10... Sempena perayaan berganda-ganda ini Leeza dengan rendah hati dan suka hatinya nak beri sample produk2 Mary Kay pada uols dgn percuma... Antaranya : 1. TimeWise Foundation ( yang Leeza mmg suka sgt... ) 2. Mary Kay Maskara 3. New Botanical Skin Care Tapi dengan syarat ok ... 1. follow my blog... 2. Tinggal nama......diruang komen dan emailkan saya  nama....address...contact num...bagi skin care...sila nyatakan jenis kulit anda...kering...berminyak @ kombinasi...untuk foundation sila nyata range warna kulit anda ok ...kalu kat ruangan komen tu guna nick name...make sure kat email pun nyatakan nick name anda ok...senang sy nak tentukan siapa tuannya... Limit hanya kepada  35 org shj   tinggal 32 lagi 20 je lg yea ...atau selagi stok masih ada....kos penghantaran di tangung oleh Leeza yea don't worry....

Kenapa mask penting untuk wajah?

Fungsi utama mask adalah untuk membuang kotoran dan sel kulit mati daripada lapisan kulit yang tidak dapat di lakukan oleh pencuci muka sahaja  Jika anda tidak menggunakan secara rutin penjagaan, kulit akan KUSAM, TIDAK BERMAYA, dan BERMINYAK serta WHITEHEAD akan menetap bebas di wajah anda. 🌸MASK TIMEWISE 🌸  Untuk wanita yang ingin menenang penuaan 👉🏻fungsi mask timewise miracle gel  ✅segera menghidrat dan mengunci kelembapan ✅kulit berasa lebih tegang,lebih sihat dan lembut  ✅membantu mengecilkan pori dan mengurangkan garis halus serta kedutan  🌸BOTANICAL EFFECT MASK🌸  👉🏻fungi botanical effect mask  ✅menganjalkan kulit  ✅membuang blackheads dan whitehead pada wajah  ✅membuang sel kulit mati dan tiada lagi kulit kusam  ✅melicinkan kulit dan mencerahkan wajah  ✅menganjalkan kulit 

Setelah setahun bersama...MARY KAY...

Nak tahu apa saya pakai....???? Datang lagi esok yea...saya akan senaraikan... datang yea...